Datalagring och säkerhet

juli 16, 2010

Utöver rapporten om datalagringsdirektivet som jag skrev om i mitt förra inlägg märkte jag att det finns en intressant bilaga (pdf) med en sammanställning av vad EU-länderna idag lagrar, hur länge, och hur de har löst säkerheten. Anmärkningsvärt är, utöver det som påpekats i rapportsammanfattningen, att nästan inget land lagrar informationen i krypterad form. Jag kunde heller inte hjälpa att lägga märke till vad Litauen angav i listan över logiska säkerhetsåtgärder: antivirusprogram. Det får mig osökt att tänka på följande:

And that's *another* crypto conference I've been kicked out of.  C'mon, it's a great analogy!

(klicka för större bild)

3 Responses to “Datalagring och säkerhet”


  1. Haha!

    Galet puckat, typ.

  2. Juristen Says:

    Tystna inte! Jag törstar efter dina insiktsfulla inlägg!

  3. Tor M Says:

    Hej Juristen
    Jag har haft för fullt upp i jobbet för att hinna uppdatera regelbundet, men tack för de snälla orden.


Kommentarer inaktiverade.